Over het Sociaal Fonds en het aanvragen van een premie
We hebben het kwaliteitsregistratielabel behaald binnen departement (Vlaanderen) Werk, Economie, Wetenschap, Innovatie en Sociale Economie.
Dit betekent dat wij voldoen aan de gestelde kwaliteitsnormen en erkend zijn als betrouwbare dienstverlener.
Deze erkenning onderstreept onze toewijding aan kwaliteit en professionaliteit.

Wat is het Sociaal Fonds N° 201?
Het Sociaal Fonds 201 (SF201) is opgericht binnen het Paritair Comité 201 van de Zelfstandige Kleinhandel (PC201). Het bestaat uit een secretariaat en een Raad van Bestuur met een vertegenwoordiging van de werkgevers- en de werknemersorganisaties.
Wie kan er terecht bij het Sociaal Fonds N° 201?
Zowel werkgevers als werknemers uit het Paritair Comité 201 voor de Zelfstandige Kleinhandel kunnen hier terecht.
Wat doet het Sociaal Fonds N° 201?
Het SF201 heeft als doel om de werkgelegenheid te begunstigen. Concreet kun je bij het Sociaal Fonds 201 terecht voor het aanvragen van premies. Zo zijn er tewerkstellingspremies voor werkgevers die bedienden aantrekken die behoren tot de risicogroepen. Maar er zijn bijvoorbeeld ook premies voor werknemers die gebruik willen maken van kinderopvang.
Hoe uw aanvraag indienen?
U kan uw premie-aanvraag zowel online, via mail of via de post indienen.
Online
U kan online een aanvraag indienen door op de ‘Lees verder’ knop te klikken bij de verschillende premies en vervolgens op ‘online registratieformulier’.
Hier dient u achtereenvolgens alle relevante gegevens met betrekking tot uw aanvraag in te vullen.
Daarna zal u in een volgende stap gevraagd worden om de nodige bewijsstukken up te loaden. Nadat deze stappen succesvol doorlopen worden ontvangt u een ontvangstbevestigingsnummer.
Via mail
Via de post
Sociaal Fonds 201
Willebroekkaai 37
1000 Brussel

Meer informatie nodig?
Voor meer inlichtingen kunt u contact opnemen via mail: info@sociaalfonds201.be of op dinsdag en donderdag van 13u tot 16u met het secretariaat van het Sociaal Fonds 201 op het tel.nr. 02/212 26 32.
NOTA: Wij doen ons best om uw dossier zo snel mogelijk te behandelen (uiterlijk 30 dagen na ontvangst) en vragen u vriendelijk om uw telefoontjes of e-mails niet te verveelvoudigen, zodat wij efficiënter kunnen werken.